Waarde(n)volle communicatie

In Radix, een multidisciplinair, wetenschappelijk kwartaaltijdschrift dat een platform biedt voor artikelen op de kruispunten van geloof, wetenschap en samenleving, schreef ik over waarde(n)volle communicatie en het belang van het activeren van de morele horizon. 

Het centraal stellen van waarden in de communicatiestrategie helpt een communicatieafdeling een belangrijke bijdrage te leveren aan de actualisatie van de missie van organisaties in de netwerksamenleving. Het publiek haakt niet aan op producten of processen, maar op waarden en betekenis. In het artikel onderzoek ik of organisaties op deze manier aan relevantie kunnen winnen.

Communicatie die slechts wordt ingezet om organisatiedoelen te verwezenlijken is de oude instrumentele visie. Waard(en)volle communicatie gaat om story sharing. Dat opent de weg voor persoonlijke benadering, ontmoeting, uitwisseling van waarden en gedeelte (morele) verantwoordelijkheid.

Bestel Radix jaargang 42, nummer 2 voor €13,50.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *